Gadżety reklamowe, wykorzystywane są w różnym stopniu w wielu firmach, zarówno większych, jak i mniejszych. Mają służyć przede wszystkim promocji firmy. Pomagają w promocji zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów. Wręcza się je często pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas dużych imprez branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są wyjątkowo przydatne. Odpowiednio zaprojektowane artykuły promocyjne spowodują rozpowszechnienie wizerunku i skuteczną reklamę oferowanych usług. Aby gadżet był skuteczny musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i być wykonany w barwach kojarzących się z marką. Można pomyśleć też o przedmiotach, które mają bezpośredni związek z działalnością firmy lub przynajmniej trochę będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej liczby oferowanych gadżetów, wciąż istnieje kilka najskuteczniejszych i najczęściej wybieranych przez firmy. Skorzystanie z gadżetów reklamowych przez firmy jest bardzo dobrym sposobem promocji i może być skuteczną i niskobudżetową metodą na wypromowanie się w krótkim czasie. Wszystkie gadżety reklamowe sprawdzą się nie tylko przy zorganizowanych wydarzeniach, ale też na co dzień.
Rodzaje najpopularniejszych gadżetów reklamowych
Wybór najlepszych gadżetów reklamowych, które będą częścią akcji promocyjnych firmy, jest uzależnione między innymi od pomysłu, inwencji i ceny, jaką jesteśmy w stanie za nie zapłacić. Ulotki reklamowe, choć popularne to nie są najlepszym rozwiązaniem, najskuteczniejsze są właśnie przemyślane upominki reklamowe, które nie będą wrzucone do pierwszego napotkanego kosza, zaraz po wręczeniu, ale zostaną z obdarowanym na dłużej.
Najpopularniejsze są cały czas długopisy z nadrukiem – to przedmioty codziennego użytku, są używane przez każdego i we wszystkich miejscach. Długopis to niezwykle uniwersalny i praktyczny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy dobrej jakości nie będą znacznym obciążeniem budżetu firmy. Ten niedoceniany przedmiot może pomóc w promowaniu marki.
Bardzo popularnym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki są też kubki reklamowe, które nigdy nie są dla nikogo niepotrzebnym gadżetem, a będą z każdym łykiem kawy i herbaty przypominać o istnieniu firmy, która je stworzyła i wręczyła.
Dużo rzadziej wybierane, ale tak samo skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, możliwe, że będą obecne z obdarowanym każdego dnia i mogą tym samym przypominać o marce i jednocześnie będą zauważane przez inne osoby, co może przynosić firmie dodatkowe korzyści. Podobnie działają parasole reklamowe, których dodatkową zaletą jest fakt, że z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Chcąc zamówić jakiekolwiek artykuły promocyjne, nie można zapominać, że istnieją takie, które mogą nie nadać się na wszystkie okazje. Przykładowo, parasole reklamowe, choć są pomysłowe i oryginalne, to nie będą cbyt przydatne w środku lata, a kubków reklamowych nie zabierzemy ze sobą na zagraniczne targi. Kubki i torby reklamowe są bardzo dobrym pomysłem, ale potrzebują miejsca i często także dokładnego planu akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem z kolei możemy zabrać ze sobą w każde miejsce. Dobrze wybierać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się w każdej sytuacji.