Jak sprawnie rozliczyć się przez Internet?

0
346
Jak sprawnie rozliczyć się przez Internet?

Jednym z podstawowych obowiązków każdego podatnika jest złożenie rocznej deklaracji podatkowej. Dla większości rodzajów deklaracji podatkowych ostateczny termin składania zeznania jest 30 kwietnia, następujący po danym roku rozliczeniowym. Niektórzy przedsiębiorcy rozliczają się nieco wcześniej i swoją deklarację muszę złożyć już przed końcem lutego. 

PIT przez Internet

Od kilku dobrych lat, aby złożyć swój pit nie ma potrzeby wychodzenia z domu i ruszania z tradycyjnym rozliczeniem do swojego urzędu skarbowego. Znacznie szybszą i przystępniejszą metodą jest rozliczenie się za pośrednictwem Internetu, co może zrobić każdy z nas. Czego potrzebujemy by dokonać takiego rozliczenia? Przede wszystkim, musimy być w posiadaniu dokumentów, na podstawie których będziemy mogli dokonać rzetelnego rozliczenia. Potrzebujemy naszych danych indentyfikacyjnych w postaci imienia i nazwiska, daty urodzenia, identyfikatora NIP lub PESEL w przypadku osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej lub też są osobami fizycznymi. Przy rozliczeniu pit online bardzo ważne jest również to, by znać kwotę przychodu, która została wykazana w zeznaniu za rok ubiegły, jeśli takowa deklaracja była składana, jeśli nie w miejsce kwoty przychodu należy wpisać w takim przypadku „0”. 

Urzędowe poświadczenie odbioru

Aby wysłać swój pit przez Internet możemy skorzystać z całkowicie darmowego i bezpiecznego programu rządowego. Co istotne, w tym przypadku nie jest konieczne posiadanie podpisu elektronicznego czy też profilu zaufanego. Nawet jeśli tego nie posiadamy możemy wysłać naszą roczną deklarację. Do zeznania, w razie potrzeby, można również dołączyć załączniki. W przypadku pit online mamy możliwość złożenia następujących formularzy: PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 oraz PIT-39. 

Wiele osób może obawiać się tego, że ich zeznanie nie trafi do odpowiedniego urzędu skarbowego i będą narażenie na kłopoty związane z nieterminowym dotrzymaniem zobowiązania. Nic bardziej mylnego. Po prawidłowym rozliczeniu pitu przez Internet, otrzymujemy bowiem tak zwane Urzędowe Poświadczenie Odbioru, czyli UPO. To dokument, który stanowi nasze potwierdzenie, że dokumenty prawidłowo dotarły. Takie poświadczenie należy wydrukować i trzymać w domu przez 5 lat, ponieważ do tego czasu urząd skarbowy może w każdej chwili skontrolować naszą historię. Taki dokument jest równoznaczny z pieczęcią, jaką otrzymujemy przy osobistym składaniu zeznania rocznego oraz z potwierdzeniem nadania listu poleconego, jeśli nasz pit wysyłamy za pośrednictwem tradycyjnej poczty. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj